INILAH AKU

aku

Saturday, December 19, 2009

BICARA BUATMU SAHABATKU...

Dilembayung senja ini tika disapa desiran ombak yang memutih,hatiku bagai dihempap ke batu disaat melewati tirai kenangan tika bersamamu,.. Aku bagai sedih kerana kau bakal meninggalkan aku...meninggalkan seribu satu macam kenangan manis yang kita titip sejak awal perkenalan kita dulu walaupun seketika cuma tetapi akhirnya dapat juga kita bina istana bahagia di alam pesahabatan.

Teman..
Inginku bertanya apakah kau juga mengingati memori lipatan sejarah perkenalan dan alam persahabatan kita dulu?Hari ini aku teringat pertemuan dulu.Tahukah engkau bertapa aku merindukan pertemuan itu?Sesungguhnya aku bukanlah nak "BERJIWANG" sebaliknya aku juga punya perasaan untuk menyayangi dan mengingati insan sepertimu.Jika ada rindu singgah dihatimu,hadirkanlah potretku pada pandangan matamu walaupun sesaat agar terubat rindumu,jika itu kau lakukan rindu hadir jua,maka nantikan aku kirimkan bayu senja yang mengutuskan rindumu ke firasatku...dan membisikkan wajahmu padaku,biar kecundang segala rindu.Jika itu kau lakukan dan rindumu masih kian membara,maka pejamkan matamu lena dalam jaga,nantikanlah hadirku dalam mimpimu.

Teman..
Setiap kali aku merenung potretmu,seribu kesedihan pasti terubat.Jika kau masih menyayangi diriku seadanya,terima kasih ku tujukan buatmu,kau juga pembuka ilhamku.Setiap pengalaman perjalanan hidupmu yang kau ceritakan padaku,akanku simpan kemas diingatan dan juga akanku mempraktikkan seandainya tiba ruang waktu dan situasi yang sama dengan dirimu...

Teman..
Aku dan dirimu akan terpisah,ini kerana setiap pertemuan pasti ada perpisahan biarpun ia bukan dipinta hadirnya menjenguk kita,perpisahan sering wujud tanpa seribu kata yang terucap.Aku redha walaupun antara kita masih ada punya harapan namun andaikata sudah suratan takdir,usah lagi kita mungkir,berpegang pada hakikat,tak siapa berupaya berubahnya..

Teman..
Seiring doa dan harapan agar ikatan persahabatan kita kekal dan diberkati,semoga perjalanan waktu tidak bisa menghakis ikatan persahabatan yang kita miliki.Ku layangkan bicara ini khas buatmu.. Sebagai tanda ikatan kekal mewangi.. Semoga kebahagiaan yang ada akan berkekalan.
Akhirkata ku ingin titipkan salam sayang buatmu dan ku iringi juga salam rindu untukmu...

Yang ikhlas,
SAHABATMU..

1 comment:

  1. Sungguh persahabatan itu satu ikatan yg sukar difahami. Kadang2 ia jauh di mata, tp dekat di hati.

    ReplyDelete

thank you...