INILAH AKU

aku

Wednesday, January 27, 2010

DIRIKU YANG DIKASIHI

Ku tahu dalam perjuangan hidupmu mengharungi arus keremajaan ini,
terkadang jiwa mudamu dilulit kealphaan,hanyut dalam buaian perasaan
yang tidak kesudahan.Itulah fitrah orang muda.Dalam kesibukan menghadapi
pelajaran,tanggungjawab pada agama,keluarga dan masyarakat, dirimu tetap
tidak dapat lari dari belenggu dan hambatan naluri mudamu. Benarlah usia
muda banyak pancaroba kehidupan yang terlalu padat dengan emosi serta ilusi
cinta dan cita-cita. Namun,jangan biarkan dirimu hanyut dek pergaulan yang
tidak syara' keran percampuran tanpa batasan.Itu hanyalah keseronokan palsu.
Berusahalah muhasabah diri dalam mengatasi kegawatan akhlak serta jadilah
seorang puteri yang tinggi nilainya di sisi Allah,kekalutan menepis semua itu,
pastinya dianggap satu mujahadah yang begitu mahal harganya..

"Seringku terdengar,usikan nakal si lelaki pada wanita,FEUWIT!!!,CUNNYA!!!,
buatku keliru sendiri, apakah ertinya kecantikan wanita di mata lelaki???
Adakah padasusuk tubuh uang mengiurkan atau pada akhlak yang menawan???
Biar apapun jawapannya, aku tetap aku, apa yang aku tahu,aku seorang wanita,
fitrahku sukakan diri cantik jelita,namun bukan di mata manusia,sebaliknya,
ku mencari kecantikan yang diiktiraf Allah..."