INILAH AKU

aku

Tuesday, February 2, 2010

pENyeSaLan sELalU dATanG tERlamBAt....

Assalamualaikum...w.b.t.

Maafkan saya sahabat... Penyesalan menjadi
perkara penting untuk dibahas, kerana kecerobohan
demi kecerobohan yang saya lakukan akhir-akhir
ini. Spritual yang tak terasah telah membuat
saya melaju menjadi seorang hamba yang sombong,
mengabaikan sunatullah, kehilangan rasa simpati
dan sering mengeluh. Pertolongan Allah terasa sulit
digapai, syair lagu Bimba "Aku jauh... Engkau jauh...
Hati adalah cermin... Tempat pahala dan dosa bertarung.."
seringku terngiang tapi tak satu pun perubahan yang
saya lakukan. Saya merasa "stag" tak boleh bergerak,
tak boleh berbuat apa-apa, bahkan menangis pun tak
boleh, tak ada yang boleh menyentuh perasaan terdalam
padahal saya adalah seorang WANITA...


Jangan lupa tinggalkan komen ek..

3 comments:

  1. Askum,
    Igtlah bahawasanya disekeliling kita masih ada org yg syg kan kita. paling tidak pun, diri kita sendiri yg menyayangi diri sendiri,betul? kerna kita lebih mengetahui apa yg ada didalam hati kita. Tetapi ada ketika kita berasa tepu @ kelu @ "blur" dlm memahami diri kita. Persoalanya, adakah kita memahami diri kita?sedangkan ada ketika kita tidak dapat membuat keputusan terhadap diri kita?

    Igt lah...ada Pencipta yg Maha Mengetahui dan Maha Memahami benak hati kita...ia itu Allah yg mencipta alam dan seluruh isi2nya. Bertanyalah pd Allah, memohonlah pd Allah.moga di tunjukkan jln yg lurus.

    Igtlah ketika bersolat, kita membaca Al-Fatihah bukan?cuba perhatikan maksud al Fatihah itu sendiri?

    [7] Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang dimurkai ke atas mereka, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

    Maka, senantiasalah membaca al Fatiha dengan sepenuh hati berserta memahami maksudnya. Igt lah janji Allah, kepada sesiapa berserah kepadaNya. Allah akan membimbing mereka itu.

    Hamba Allah.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih wahai hamba Allah di atas komen anda.
    InsyaAllah,yang baik kita jadikan tauladan dan yang buruk kita jadikan sempadan. Jazakumullahu khairan kasira..

    ReplyDelete

thank you...